✓ kansspelautoriteit      ✓ Hoge winkans      ✓ Altijd een goed doel

Wie zijn wij?

In 2017 zijn wij gestart met Verloterij. We bedachten en organiseerden toen de eerste huizenloterij van Nederland. Met de opbrengst wilden wij een kunstgrasveld laten aanleggen bij onze club VV Ouwe Syl. De loterij werd een succes, maar eenvoudig was het bepaald niet...  



‘Zullen we als eerste in Nederland een huis verloten?’
Even voorstellen: mijn naam is Anne Polstra, sportliefhebber. Gezegend met de kortste hamstrings van Friesland en bedenker van de eerste huizenloterij in Nederland. Dat avontuur leek te mislukken toen we na drieënhalve maand nog geen kwart van de loten hadden verkocht. Hier lees je hoe het project tóch nog slaagde…

Terug naar januari 2017. Mijn voetbalclub VV Ouwe Syl had een ontzettend slecht trainingsveld. We wilden daarom al jarenlang graag een kunstgrasveld. Maar ja, voor een clubje van zo’n 150 leden is dat normaal gesproken geen haalbare kaart.
Geïnspireerd door vele boeken (leestip: ‘Succes door groot denken’ van David J. Schwartz) kreeg ik een ingeving die mijn leven én de toekomst van mijn voetbalclub zou veranderen. Het clubbestuur stond wel even met de oren te klapperen toen ik voorstelde: ‘zullen we als eerste in Nederland een huis verloten?’ 

We kregen toestemming van de Kansspelautoriteit om het huis te verloten en we mochten 7.908 loten van €98 uitbrengen. We schreven webteksten en algemene voorwaarden, openden een aparte bankrekening, stampten een webshop uit de grond en we lanceerden de actie op de 50ste verjaardag van VV Ouwe Syl: 11 mei 2017. 

Zoals gehoopt pikte de pers ons verhaal op en dat zorgde voor een daverende start (Google maar eens ‘loterij VV Ouwe Syl’ en je ziet ons in het AD, de Leeuwarder Courant, Telegraaf, Omrop Fryslân en ja, zelfs Hart van Nederland kwam langs). De eerste 500 loten vlogen de deur uit! Maar ja, toen de mediabelangstelling wegebde daalde ook de lotenverkoop… tijd om nieuwe bronnen aan te boren! Dat werd online marketing!

Vele uren bracht ik door achter mijn laptop. Echt, er is geen blog of video van de Internet Marketing Unie die ik niet heb gezien! (Tonny en Martijn, een ontmoeting met jullie staat op mijn bucketlist!) Zo ontdekte ik de wereld van de online marketing. Dat werd een weg vol pieken en dalen. Testen, verbeteren, vallen en opstaan. Soms een slapeloze nacht, maar gelukkig liep het steeds beter.

Ook binnen de club werd alles uit de kast gehaald om de loterij te laten slagen: jeugdleden gingen met flyers langs de deuren, we organiseerden tweemaal een open huis en we maakten dronebeelden. 

Als klap op de vuurpijl maakten we een eigen promotievideo, met een Oscar-waardige bijrol voor de grasmaaiende, vlindersvangende en polsstokspringende Jacoba 😊 Liefhebbers van mooie Bildtse muziek MOETEN dit filmpje alleen al terugkijken om te genieten van het prachtige nummer van Jan de Vries! En mede dankzij de inspanningen van de hele club, gingen er in de laatste 2 maanden méér dan 5.000 loten over de toonbank.

Bij het wegtikken van de laatste loten stond onze keuken vol met vrienden en familie. Nadat ook het laatste lot werd verkocht, knalden de kurken van de champagne! We hadden binnen 6 maanden tijd bijna € 775.000 opgehaald…

En nu staan mijn clubgenoten en ik dus driemaal per week op ons eigen kunstgras te voetballen (ja, vooraf altijd goed die hamstrings rekken 😊) Dat geeft elke keer weer een onbeschrijflijk gevoel waar wij alle kopers van loten ongelooflijk dankbaar voor zijn!

Het succes van dit eerste project gunnen we ook aan andere sportclubs. En daarom hebben we Verloterij opgericht. Ons doel is om zoveel mogelijk Nederlandse sportclubs te helpen met het organiseren van unieke en betrouwbare verlotingen. Zo helpen we de clubs aan een gezonde toekomst.

Wil je meer weten over ons? Bijvoorbeeld over ons project van het afgelopen jaar waarbij we een vakantiehuis in Drenthe hebben weggegeven? Of ben je benieuwd naar onze huidige loterij waarmee je een kasteelappartement in Frankrijk kunt winnen? Kijk dan eens rond op onze website.

Onze missie

Verloterij helpt sportverenigingen hun grootste droom te realiseren.

Onze vibe

Verloterij is sportief, spectaculair, betrouwbaar en een tikje eigenwijs.

Onze essentie

De kernwaarden van Verloterij zijn creativiteit, durf, doorzettingsvermogen en groter denken. Voeg daar een flinke dosis teamwork aan toe en je hebt de essentie van Verloterij!

Onze belofte

Wij beloven de deelnemers van onze verloterijen:
- Altijd spectaculaire prijzen;
- Altijd loterijen met vergunning;
- Een maximum aantal deelnemers per verloterij, zodat je altijd een relatief grote kans op de hoofdprijs hebt;
- Eigen keuze op anonimiteit voor prijswinnaars;
- Trekkingen die altijd live te volgen zijn en onder toezicht staan van een notaris.

Onze lopende loterijen

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram